NL FR EN
www.belgium.be

Management van multiproduktondernemingen

Onderzoeksproject P3/53 (Onderzoeksactie P3)

Personen :

  • Prof. dr.  BULTEZ Alain - Faculté Universitaire Catholique de Mons (FUCAM)
    Betoelaagde Belgische partner
    Duur: 1/1/1992-31/12/1996
  • Prof. dr.  BULTEZ Alain - Faculté Universitaire Catholique de Mons (FUCAM)
    Betoelaagde Belgische partner
    Duur: 1/1/1995-31/12/1996

Beschrijving :

DOELSTELLINGEN.

Marketing en merchandising van de produktengamma's en diensten in de distributiekanalen.

THEMA.

Begrip van de relatiestructuren die de economische eenheden binnen de verticale marktstructuren verbinden : rationaliteit van de tussenhandelaren die zowel de diensten- en goederenstroom, als de in omloop zijnde informatie, door deze structuren reguleren. Studie van het beheer van de verkoopspunten : globale evaluatie van hun efficiëntie en hun rentabiliteit; samenstelling van hun assortiment; indeling van de ruimte waarover zij beschikken; marge-, prijs- en reklamebepalingen. Analyse van de kopersreakties : waarneming, voorkeur en keuze.