Source DB | nl |
---|
Institution | KU Leuven |
---|
Code | 81fe7512-957a-43c0-b928-e272126ce7e6 |
---|
Unit | 22358ad3-f0c0-4e35-88ca-7350f696036a
|
---|
Begin | 10/20/2017 |
---|
End | 10/20/2021 |
---|
title fr |
|
---|
title nl | Band - wegdekinteractie op een grof wegdek
|
---|
title en | Coarse Road - tire interaction
|
---|
Description fr |
|
---|
Description nl | Dit doctoraatswerk zal een (volledig) predictieve aanpak ontwikkelen om de dynamische excitatiekrachten in het contactvlak te berekenen wanneer een band op een grof wegdek rolt. Deze parameter is direct gelinkt aan de structurele geluidsafstraling van de band. Het doel is een aanpak te ontwikkelen die numeriek efficiënt is. Absolute nauwkeurigheid is niet vereist, aangezien het rangschikken van verschillende bandontwerpen ten opzichte van elkaar de noodzakelijke informatie voor ontwerp zal verschaffen. Daarnaast zal de aanpak de ontwerper helpen de askrachten/-momenten te controleren en op een efficiënte manier de ontwerpruimte te verkennen.
|
---|
Description en | The PhD will develop a (fully) predictive approach to calculate the dynamic excitation forces in the footprint when a tire rolls on a rough road. This parameter is directly related to the structural noise radiated by the tire. Objective is to develop an approach which is numerically efficient. Absolute accuracy is not required as an accurate ranking of the different tire constructions will provide the necessary design information and will aid designers in controlling spindle forces/moments and structural tire noise radiation and efficiently explore the tire design space.
|
---|
Qualifiers | - Tire vibrations - Tire-road noise - |
---|
Personal | De Schutter Joris, Devriendt Harald |
---|
Collaborations | |
---|