NL FR EN
www.belgium.be

PROJECT KU Leuven-a3b4c841-415d-476e-8bd3-e14cb43ed337

Source DBnl 
InstitutionKU Leuven 
Codea3b4c841-415d-476e-8bd3-e14cb43ed337 
Unit22358ad3-f0c0-4e35-88ca-7350f696036a
Begin12/14/2018
End12/14/2022
title fr
title nlKarakterisering en beperking van trillingsbelasting van voertuigcomponenten.
title enVehicle component vibrational load characterisation and mitigation.
Description fr
Description nlHet doel van het project is om een Component Mode Synthese (CMS) gebaseerde koppelingstechniek te ontwikkelen en experimenteel toe te passen om ladingen te identificeren en karakteriseren die werken op interne componenten van vermogenselektronicamodules. Verwachte tussentijdse bijdragen zijn verbetering van het modale model en effectief numeriek assemblageproces voor componenten die zijn verbonden met hard mounts. Experimentele dynamische gegevens van shaker- en impacttests zullen worden gebruikt voor validatie en passieve controlestrategie, zoals bandresonatoren die worden toegepast om vibratieniveaus te verminderen voor een betere levensduur en minder ruiskarakteristieken.
Description enThe aim of the project is to develop and experimentally apply a Component Mode Synthesis (CMS) based coupling technique to identify and characterise loads acting on internal components of power electronics modules. Intermediate contributions expected include improvement of the modal model and effective numerical assembly process for components connected with hard mounts. Experimental dynamic data from shaker and impact testing will be used for validation and passive control strategy like band resonators will be applied to reduce vibrational levels for improved lifetime and reduced noise characteristics.
Qualifiers - Component Mode Synthesis - Modal Analysis - Sub-structuring - Vibration -
PersonalDesmet Wim 
Collaborations