NL FR EN
www.belgium.be

PROJECT KU Leuven-d65f15b0-8527-4df3-839b-9a2e89b1f9f2

Source DBnl 
InstitutionKU Leuven 
Coded65f15b0-8527-4df3-839b-9a2e89b1f9f2 
Unit22358ad3-f0c0-4e35-88ca-7350f696036a
Begin9/17/2018
End9/17/2022
title fr
title nlEfficiënte analyse van voertuiggeluidsafstraling door middel van een gecombineerde experimenteel-numerieke benadering
title enCombined experimental-numerical approach for efficient vehicle noise radiation analysis
Description fr
Description nlDe patch transfer-functie (PTF) -benadering is een substructureringstechniek voor analyse van complexe vibro-akoestische problemen. Doel van dit onderzoek is het onderzoek naar de ruisgeneratie- en propagatiemechanismen tijdens manoeuvres van passerende voertuigen door het toepassen van een op PTF-benadering. Er zal bijzondere aandacht worden geschonken aan de juiste beschrijving van de geluidsisolerende dekens die worden gebruikt voor inkapseling van de aandrijflijn. Numerieke simulaties van het volledige systeem en / of meetcampagnes zullen worden uitgevoerd om de normen aanpak te valideren.
Description enThe patch transfer function (PTF) approach is a sub-structuring technique for efficient analysis of complex vibro-acoustic problems. Purpose of this research is the investigation of the noise generation and propagation mechanisms during vehicle pass-by maneuvers by applying a PTF-based approach. A particular emphasis will be put on proper description of the sound insulation blankets which are commonly used for powertrain encapsulation. Numerical full-system simulations and/or measurement campaigns will be conducted to validate the approach proposed.
Qualifiers - acoustic - sub-structuring -
PersonalDesmet Wim, Contartese Nicola, Pluymers Bert 
Collaborations