NL FR EN
www.belgium.be

PROJECT KU Leuven-f454b15d-c9de-4b6c-a704-071476ab0916

Source DBnl 
InstitutionKU Leuven 
Codef454b15d-c9de-4b6c-a704-071476ab0916 
Unit22358ad3-f0c0-4e35-88ca-7350f696036a
Begin12/19/2017
End12/19/2021
title fr
title nlVirtuele voertuig geluids- en trillingspredicties gebruik makende van component gebaseerde Tranfer Path Analysis TPA
title enComponent based TPA for virtual vehicle noise and vibration prediction
Description fr
Description nlHet doel van dit doctoraat (PhD) is om component gebaseerde TPA verder te ontwikkelen en te valideren. Deze methodiek laat toe voorspellingen te doen zeer vroeg in het ontwikkelingsproces, gezien deze gebaseerd zijn op een combinatie bronmodellen, die experimenteel op een testbank geschat zijn, en experimentele of numerieke overdrachtsfuncties. Op deze manier kan men de invloed op het geluid kwantificeren van elke ontwerp wijzigingen en zelfs veranderingen aan de motorsturing zijde in rekening brengen. De techniek zal in detail experimenteel gevalideerd worden voor: het motorgeluid (powertrain) & het bandengeluid.
Description enThe goal of the PhD will be to develop and validate an hybrid engineering technique that allows quantifying the contribution of vehicle subsystem components early in the design. This will be achieved by combining source component models obtained from test bench measurements with vehicle noise transfer functions coming from both test and numerical simulations. By doing so, the effects of engine control settings and vehicle design changes can be evaluated in an early stage. The technique will be elaborated for engine, powertrain and tires, and validated by vehicle measurements.
Qualifiers - Blocked Forces - Component Based TPA - Noise - Source Characterization - Vibration -
PersonalDesmet Wim, Ortega Almirón Jesús, Gryllias Konstantinos 
Collaborations