De KMKG werken aan hun rebranding. Onderdeel van deze bredere oefening is de vernieuwing en het updaten van hun website. Eerst voor het Museum Kunst en Geschiedenis, later ook voor het MIM.
Het was de bedoeling om een webbevraging te houden waarbij de plus- en minpunten van de huidige website geëvalueerd worden door de gebruikers van de website. Daarnaast werd gepeild naar de informatie waarnaar de bezoekers op zoek zijn en werden een aantal prospectieve vragen gesteld in functie van de nieuwe website met onder andere een vraag die peilde naar welk type informatie volgens de bezoekers bij voorkeur op de nieuwe website aanwezig moet zijn. De vraag was ook in welke mate verwacht werd dat de website de rol van “digitaal museum” op zich diende te nemen. Ook de gebruiksvriendelijkheid van Carmentis; de online museumcatalogus van het Museum K&G werd bevraagd; en er werd gepeild naar de interesse van gebruikers om deel te nemen aan crowdsourcing projecten dewelke de KMKG via de website zouden opzetten.
Onderzoekstype
Front-end evaluatie
Methode datavergaring
De enquête werd online afgenomen.
Bij het openen van de website verschijnt een pop-up die de bezoekers uitnodigt om na hun bezoek deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek over de website.
Resultaten
In totaal namen 366 mensen deel aan de enquête.
Het rapport werd onder de vorm van een Powerpoint verzonden naar het communicatie-team van het Jubelpark op 24/04.
Contact
Datum aanvraag: 04/06/2017
De enquête werd afgenomen tussen 20-12-2017 en 01-03-2018.
De uiteindelijke kostprijs voor dit project was 50 euro: 2 cadeaucheques van 25 euro als incentive.
Volledig rapport **
Dit rapport is beveiligd en enkel te consulteren mits toestemming van het PublieksObservatorium.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen door te mailen naar reinoud.magosse@natuurwetenschappen.be of telefonisch op het nummer +32 (0)2 627 41 96