In februari 2019 lanceerde het KMI haar nieuwe website. Met ongeveer 180.000 bezoekers per dag is de website een van de belangrijkste uithangborden van het KMI. Bedoeling van de enquête was om te peilen hoe te tevreden de bezoekers waren over de nieuwe website en om te horen welke aspecten nog konden worden verbeterd. Verder was het ook de bedoeling om te peilen naar het gebruik van de weer-app van het KMI.
De bedoeling van dit onderzoek was vooral om te peilen naar de tevredenheid van de bezoekers over de verschillende aspecten van de website. Behalve het peilen naar de algemene tevredenheid, werd ook aandacht besteed aan de tevredenheid over de inhoud, de vorm, de structuur en de navigatievriendelijkheid. Daarnaast werd ook gepeild naar de kennis over en het gebruik van de weerapplicatie van het KMI.
Verder werden de resultaten vergeleken met de enquête van 2014 die peilde naar de tevredenheid over de oude website. Zo kon de tevredenheid over de verschillende aspecten van de oude en nieuwe website met elkaar vergeleken worden.
Methode datavergaring
Online enquête.
Resultaten
De enquête werd uitgevoerd begin mei en in totaal namen meer dan 10.000 bezoekers deel. De resultaten werden verwerkt en eind juni besproken met de ploeg van Dhr. Christiaens (users-interface) en met de dienst IT (27/06/2019). Begin september werden de resultaten ook toegelicht en besproken op het directiecomité.
Contact
Datum van de aanvraag: 04/05/2017.
Volledig rapport **
Dit rapport is beveiligd en enkel te consulteren mits toestemming van het PublieksObservatorium.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen door te mailen naar reinoud.magosse@natuurwetenschappen.be of telefonisch op het nummer +32 (0)2 627 41 96